Od smacznych i zdrowych przepisów po wydarzenia, które wspieramy!

Zdrowie

To warto wiedzieć

Aktualności

Co u nas słychać

Przepisy

Smacznie i zdrowo

Metamorfozy

Wasze sukcesy

Sport

Porady i relacje

Zdrowie - to warto wiedzieć
3 przyprawy które pomogą Ci schudnąć

3 przyprawy, które pomogą Ci schudnąć



Artykuł pisany pod okiem Mgr Radosław Siałkowski
Specjalista ds. żywienia

Sprawdź jakie przyprawy pomogą Ci uregulować pracę jelit i zrzucić kilogramy.

Dawniej, przyprawy były cenniejsze niż złoto. Do dziś niektóre z nich są drogie. Poprawiają smak potraw, ale też dzięki wysokiej zawartości aktywnych składników mają wpływ na działanie naszego organizmu. Poznajcie 3 przyprawy, które pomogą zrzucić zbędne kilogramy.


 Goździki

Przyprawa ta, to nierozwinięte pąki kwiatowe z drzewa goździkowego. Zawierają eugenol, który działa pobudzająco na perystaltykę jelit. Dzięki ich spożywaniu jedzenie ulegnie sprawnemu strawieniu i nie będzie zalegać w organizmie. Goździki są dodawane do różnego rodzaju rozgrzewających napojów, dlatego warto je stosować w chłodniejszych okresach roku. Nadają również smak piernikom, daniom mięsnym i warzywnym.

Kurkuma

Kurkuma (Szafran indyjski) posiada wiele właściwości prozdrowotnych:  działanie antybakteryjne, przeciwgrzybicze czy antynowotworowe. Substancja aktywna, kurkumina, wpływa na odchudzanie poprzez poprawę trawienia i wydzielanie żółci potrzebnej do trawienia tłuszczy.

W kuchni kurkumę można dodać do wszelkiego rodzaju dań orientalnych. Jest jednym z głównych składników popularnej mieszanki przypraw: curry. Kurkuma nie ma charakterystycznego smaku czy zapachu, dlatego też znacząco nie zmienia przygotowywanych posiłków.

Cynamon

Przywołaliście jego zapach? To niezwykle aromatyczna przyprawa, której nie można pomylić z inną. Powstaje z wysuszonej kory cynamonowca. Występuje w postaci sproszkowanej, jak i w zwiniętych kawałkach. Jest bogata w błonnik, który przy odchudzaniu jest jednym z kluczowych elementów. Cynamon stosowany jest przy biegunkach, ale na co dzień też poprawia pracę jelit. Ciekawostka: jest również składnikiem kosmetyków przeznaczonych do... redukcji cellulitu.

Charakterystyczny słodko - korzenny i nieco piekący smak, świetnie sprawdza się do przyprawiania owsianek, ciast czy deserów. W Polsce zawsze będzie się kojarzył z gotowanym ryżem z jabłkiem. Osoby preferujące nowoczesną kuchnię dodają go również do mięs czy dań nieco bardziej egzotycznych.


Przyprawy odgrywają ważniejszą rol,ę niż by się mogło wydawać. Nie dość, że poprzez nadanie aromatu i smaku wpływają na nasz apetyt, to niosą ze sobą szereg właściwości prozdrowotnych. Włączcie je do swojej diety!

Radosław Siałkowski

Artykuł pisany pod okiem Mgr Radosław Siałkowski
Specjalista ds. żywienia

Źródła naukowe:

Podstawy żywienia i dietoterapia – Nancy J. Peckenpaugh

Informacje tutaj zawarte mają charakter jedynie informacyjny oraz nie są poradą lekarską. Zastosowanie się do nich powinno być skonsultowane na indywidualnej wizycie ze specjalistą.
Spodobał Ci się nasz artykuł? Polub nasz fanpage!
Polecane artykuły
Naturalne probiotyki -jedzenie może być lekiem
Korzyści ze spożywania probiotyków
Fakty i mity o detoksie
Mit czy fakt- cała prawda o detoksie
Dieta w chorobie Hashimoto
Co można jeść, a czego należy unikać