Od smacznych i zdrowych przepisów po wydarzenia, które wspieramy!

Zdrowie

To warto wiedzieć

Aktualności

Co u nas słychać

Przepisy

Smacznie i zdrowo

Metamorfozy

Wasze sukcesy

Sport

Porady i relacje

Przepisy - smacznie i zdrowo
Faworki dietetyczne

Faworki dietetyczne



Artykuł pisany pod okiem Dietetyk Judyta Malagowska
Specjalistka ds. żywienia

Mniej tłuszczu, mniej kalorii!

Popularne faworki smażone są na głębokim tłuszczu, w składnikach ciasta mamy, również śmietanę. W związku z tym otrzymujemy wypiek wysokokaloryczny i niezdrowy. Dbając o wygląd i zdrowie nie musimy rezygnować z ulubionych chruścików. Mamy alternatywę - odchudzoną dietetyczna wersję. 

Składniki na jedną porcję faworków: 

  • mąka orkiszowa 1/2 szklanki
  • maka tortowa 1/2 szklanki
  • ksylitol 2 łyżki
  • jogurt naturalny 125 g 
  • sól szczypta 
  • żółtak 2 sztuki 

Wartość energetyczna jednego chruścika :25 kcal

Sposób przygotowania faworków:

Żółtka wraz z ksylitolem i jogurtem miksujemy . Dodajemy  dwa rodzaje mąki i wyrabiamy ciasto, formujemy kształt kuli. Dobrą metodą wyrabiania ciasta jest  uderzanie uformowanym ciastem   o blat  do momentu uzyskania konsystencji elastycznej, nieklejącej -  5-10 minut . Odkładamy ciasto na kilka minut i następnie wałkujemy  na cienkie ciasto 1,5- 2,0 mm. Kroimy paski szer. około 2 cm i długości 10 cm, nacinamy w środku i przekładamy jeden koniec tworząc "zawijasa". Rozkładamy na blasze i papierze do pieczenia ,nastawiając piekarnik na 180 stopni. Pieczemy od 20 do 30 minut. Posypujemy mielonym ksylitolem. Otrzymujemy około 30 chruścików.

Smacznego! 

 

 

Judyta Malagowska

Artykuł pisany pod okiem Dietetyk Judyta Malagowska
Specjalistka ds. żywienia
Informacje tutaj zawarte mają charakter jedynie informacyjny oraz nie są poradą lekarską. Zastosowanie się do nich powinno być skonsultowane na indywidualnej wizycie ze specjalistą.
Spodobał Ci się nasz artykuł? Polub nasz fanpage!
Polecane przepisy
Puszyste placuszki z sera twarogowego
Super danie dla małych i dużych!
Rosół-tradycyjny na niedzielny obiad
Idealna baza dla wielu dań
Tarta jabłkowa
Pełnoziarnista tarta z jabłek