Od smacznych i zdrowych przepisów po wydarzenia, które wspieramy!

Zdrowie

To warto wiedzieć

Aktualności

Co u nas słychać

Przepisy

Smacznie i zdrowo

Metamorfozy

Wasze sukcesy

Sport

Porady i relacje

Przepisy - smacznie i zdrowo
Dietetyczny rosół

Rosół-tradycyjny na niedzielny obiad

Idealna baza dla wielu dań

Rosół to król zup jak i baza wielu innych. Aby był pyszny powinien gotować się najlepiej przez kilka godzin. Wraz z upływem czasu nabiera więcej smaków i aromatów. A co z wartościami odżywczymi? Warzywa gotowane w wodzie oddają dużą dawkę witamin i składników mineralnych.
Rosół to bezkonkurencyjny lider wśród płynnych dań. Stanowi także idealną bazę pod inne zupy. Jaki jest sekret aromatycznego i mocno rozgrzewającego rosołu? Koniecznie daj mu czas! Wywar powinien gotować się przynajmniej kilka godzin. W tym czasie cenne witaminy i składniki mineralne przenikają z warzyw do wody. Wysoka temperatura niszczy jednak witaminę C. Jak to naprawić? Posyp zupę na talerzu świeżą natką pietruszki. Aby uzyskać mniej kaloryczny rosół, przed gotowaniem usuń skórę z mięsa.

Składniki na 2 porcje rosołu:

  • udka z kurczaka -2 sztuki
  • marchew – 1 szuka
  • pietruszka -1 sztuka
  • seler – 1 kawałek
  • cebula -1 sztuka
  • czosnek – 1 ząbek
  • przyprawy - sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy
  • makaron – 1 porcja – 50 g

Wartość energetyczna jednej porcji: 320 kcal

Sposób przygotowania rosołu:

Mięso zalać wodą – około 3 szklanek, gotować na wolnym ogniu przez około 1 godzinę. Następnie dodać pokrojone na kawałki warzywa (dla aromatu cebulę można nieco przypiec). Dodać przyprawy. Całość gotować do miękkości mięsa i warzyw. Podawać z makronem i natką pietruszki. Zamiast makaronu możesz wykorzystać również kaszę jaglaną.
Smacznego!

Spodobał Ci się nasz artykuł? Polub nasz fanpage!
Polecane przepisy
Puszyste placuszki z sera twarogowego
Super danie dla małych i dużych!
Rosół-tradycyjny na niedzielny obiad
Idealna baza dla wielu dań
Tarta jabłkowa
Pełnoziarnista tarta z jabłek