Od smacznych i zdrowych przepisów po wydarzenia, które wspieramy!

Zdrowie

To warto wiedzieć

Aktualności

Co u nas słychać

Przepisy

Smacznie i zdrowo

Metamorfozy

Wasze sukcesy

Sport

Porady i relacje

Zdrowie - to warto wiedzieć
Czosnek i imbir

Czosnek i imbir



Artykuł pisany pod okiem Mgr Radosław Siałkowski
Specjalista ds. żywienia

Używasz ich w swojej kuchni? Jeśli nie to może uda się nam Ciebie do nich przekonać. Naprawdę warto!

CZOSNEK

Jest rośliną o udokumentowanym i powszechnie znanym działaniu leczniczym. W swoim składzie posiada składniki aktywne, które:

  • mają właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze
  • obniżają stężenie cholesterolu
  • obniżają ciśnienie krwi
  • posiadają działanie antyoksydacyjne

Najbardziej aktywny jest świeżo rozdrobniony czosnek, poddany obróbce termicznej traci niektóre ze swoich właściwości. W kuchni możemy go używać m.in. jako przyprawy do mięs, dodatek do wędlin, zup i warzyw. Przyda się także przy przygotowywaniu kiszonek i marynat.

Czosnek należy spożywać jednak z umiarem, w nadmiernych ilościach (powyżej 2 ząbków na dzień) może powodować podrażnienie układu pokarmowego i wywołać reakcję nietolerancji. Powinny go także unikać osoby z chorobami wątroby i nerek, a także kobiety w ciąży oraz dzieci do 10 miesiąca życia.

IMBIR  

Jest złotym środkiem na wzmocnienie odporności. Jego prozdrowotne właściwości są znane od lat. Działa przeciwzapalnie, stosowany jest przy zapaleniu stawów, zapaleniu oskrzeli oraz pobudza motorykę przewodu pokarmowego. Badania wykazują, że dzięki dużej zawartości polifenoli i witaminy C imbir ma znakomite właściwości przeciwutleniające.

Jak stosować imbir?

Korzeń imbiru doskonale nadaje się do pzygotowania naparu przez co uwolnimy zawarte w nim olejki eteryczne, Tarty może być świetnym dodatkiem do herbaty, suszony zaś to podstawowa przyprawa w kuchni indyjskiej :)

Pamiętajcie lepiej zapobiegać niż leczyć. Zwiększona dawka witaminy C, rozgrzewający i przeciwzapalny imbir najlepiej stosować profilaktycznie zanim dopadnie nas choroba.

Przekonaliśmy was do tego aby zaprzyjaźnić się z czosnkiem i imbirem?

Radosław Siałkowski

Artykuł pisany pod okiem Mgr Radosław Siałkowski
Specjalista ds. żywienia

Źródła naukowe:

Podstawy żywienia i dietoterapia – Nancy J. Peckenpaugh

Informacje tutaj zawarte mają charakter jedynie informacyjny oraz nie są poradą lekarską. Zastosowanie się do nich powinno być skonsultowane na indywidualnej wizycie ze specjalistą.
Spodobał Ci się nasz artykuł? Polub nasz fanpage!
Polecane artykuły
Naturalne probiotyki -jedzenie może być lekiem
Korzyści ze spożywania probiotyków
Fakty i mity o detoksie
Mit czy fakt- cała prawda o detoksie
Dieta w chorobie Hashimoto
Co można jeść, a czego należy unikać