Od smacznych i zdrowych przepisów po wydarzenia, które wspieramy!

Zdrowie

To warto wiedzieć

Aktualności

Co u nas słychać

Przepisy

Smacznie i zdrowo

Metamorfozy

Wasze sukcesy

Sport

Porady i relacje

Zdrowie - to warto wiedzieć
Natura na pomoc sportowcom

Natura na pomoc sportowcom



Artykuł pisany pod okiem Mgr Radosław Siałkowski
Specjalista ds. żywienia

Zdrowe wsparcie dla osób lubiących wysiłek fizyczny - arbuz i sok z wiśni

Przyroda podaje nam wiele pomocnych rozwiązań, które mają dobry wpływ na ciało. Dla osób uprawiających sport polecamy arbuza i sok z wiśni.

Arbuz na pomoc sportowcom


Arbuz za sprawą znacznej ilości aminokwasu cytruliny sprzyja produkcji pozytywnie wpływającego na organizm TLENKU AZOTU. Jest to inny wpływ niż azotany pochodzące z buraków.

Co więcej, są na to dowody naukowe: przeprowadzono test maksymalnego wysiłku na cylkoergometrze, gdzie wykazano, że u grupy, która spożyła 500ml soku z arbuza tętno szybciej wracało do spoczynkowego, a bolesność mięśni po 24h była mniejsza.

Pamiętajmy, że cytrulina ma pozytywny wpływ na układ krwionośny, a także wydolność sportowców.

Dbajmy o swoją dietę. Pamiętajmy o zachowaniu proporcji owoców w diecie w ciągu dnia - wystarczą 2-3 porcję, aby wprowadzić pozytywne antyoksydanty, witaminy i składniki mineralne.

Badania: M.P Tarazona- Diaz i in. "Watermelon Juice: Potencial Functional Drink for Sore Muscle Relief in Athletes., 2013.


Sok z wiśni a poprawa wydolności fizycznej


Sok z wiśni- jego zadaniem jest przyspieszenie regeneracji. Badania Kuehla i wsp z 2010r opublikowane w czasopiśmie naukowym Journal of the International Society of Sports Nutrition, dotyczące bolesności mięśni u biegaczy wykazały, ze sok z wiśni wyraźnie zmniejsza uczucie bólu po biegu w porównaniu z placebo. Biegaczom, którzy przyjmowali sok z wiśni przed maratonem, szybciej powracała siła izometryczna mięśni. Stan zapalny w mięśniach oraz stres oksydacyjny były mniejsze niż w grupie placebo (wg Howatson i wsp, 2010).

Na zdrowie!


Radosław Siałkowski

Artykuł pisany pod okiem Mgr Radosław Siałkowski
Specjalista ds. żywienia

Źródła naukowe:

Podstawy żywienia i dietoterapia – Nancy J. Peckenpaugh

Informacje tutaj zawarte mają charakter jedynie informacyjny oraz nie są poradą lekarską. Zastosowanie się do nich powinno być skonsultowane na indywidualnej wizycie ze specjalistą.
Spodobał Ci się nasz artykuł? Polub nasz fanpage!
Polecane artykuły
Naturalne probiotyki -jedzenie może być lekiem
Korzyści ze spożywania probiotyków
Fakty i mity o detoksie
Mit czy fakt- cała prawda o detoksie
Dieta w chorobie Hashimoto
Co można jeść, a czego należy unikać