Od smacznych i zdrowych przepisów po wydarzenia, które wspieramy!

Zdrowie

To warto wiedzieć

Aktualności

Co u nas słychać

Przepisy

Smacznie i zdrowo

Metamorfozy

Wasze sukcesy

Sport

Porady i relacje

Zdrowie - to warto wiedzieć
Zielona kawa na odchudzanie

Zielona kawa na odchudzanie i zdrowie

Mała zielona, czyli czym jest zielona kawa i jakie ma właściwości?

Czego to już ludzie nie wymyślą. Z roku na rok pojawia się coraz więcej nowości żywieniowych, o których dziesięć lat temu nikt nie miał prawa słyszeć. Mamy już herbaty w różnych kolorach. Teraz pora na kawę i to zieloną. Czy to nowa, genetycznie modyfikowana odmiana ziaren, a może wręcz przeciwnie, ich pierwotna wersja?

Co to jest zielona kawa?

W tym przypadku nie ma mowy o nowościach. Zielona kawa to nic innego jak ziarna kawowca przed etapem palenia. Okazuje się, że kawa przed obróbką termiczną posiada bardzo zróżnicowane skład i właściwości względem palonego odpowiednika. O czym mowa? Przede wszystkim zawiera dużo kwasu chlorogenowego, który jest odpowiedzialny za szereg pozytywnych działań w organizmie. Ponadto zielona kawa ma w sobie sporo nielotnych związków oraz oczywiście dużą ilość kofeiny.

Jak parzyć zieloną kawę?

Sposób parzenia zielonej kawy jest dość prosty i niewiele różni się od standardowej „małej czarnej”. Kupując całe ziarna zaleca się, aby przed użyciem młynka, rozgnieść je w moździerzu. Pozwoli to uniknąć uszkodzenia urządzenia. Około dwóch czubatych łyżeczek (15 mg) świeżo zmielonej kawy zalewamy 200-250 ml wrzątku. Parzymy około 10 min. Biorąc pod uwagę ilość zawartej kofeiny zaleca się, aby „małej zielonej” pić nie więcej niż dwie filiżanki i do tego około pół godziny przed posiłkiem.
Dla kawoszy mamy jednak złą wiadomość. Smak zielonej kawy różni się od standardowej – jest ziołowy i nieco goryczkowy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby wymieszać ją z kawą tradycyjną, lub doprawić ją niczym czarną – cukrem, cynamonem lub kardamonem.

Zielona kawa a odchudzanie

To nie złudne nadzieje, a potwierdzone badaniami fakty. Zielona kawa dzięki obecności kwasu chlorogenowego redukuje na poziomie 7 procent ilość przyswajanej przez organizm glukozy. Potwierdzeniem tego zjawiska było doświadczenie przeprowadzone na grupie 30 osób, u których stwierdzono nadwagę. W ciągu 12 tygodni jedna część badanych przyjmowała tradycyjną kawę rozpuszczalną, a druga tę samą kawę wzbogaconą o dawkę kwasu chlorogenowego. Po zakończonym eksperymencie zważono wszystkich uczestników. W pierwszej grupie odnotowano średni spadek masy ciała na poziomie 1,7 kg, natomiast w drugiej aż 5,4 kg.

Czy zielona kawa jest zdrowa?

Tak! Często środki, które wydają się być skuteczne w walce z odchudzaniem powodują jednocześnie pewne dysfunkcje, niedobory czy nawet choroby. Zielona kawa to całkowicie bezpieczna substancja, która działa korzystnie nie tylko na poziom cukru we krwi, a tym samym na odchudzanie. Kwas chlorogenowy ma także potwierdzone działanie antynowotworowe.
Niepalone ziarna kawowca to także źródło między innymi kwasu salicylowego działającego przeciwgorączkowo i przeciwzapalnie, a także kwasów galusowego i gentyzynowego – substancji wspierających organizm w walce z bakteriami i wirusami. Kawa ma w sobie także sporo antyoksydantów zwalczających wolne rodniki.
Zaletą kawy zielonej jest też duża zawartość kofeiny, która przyjmowana w rozsądnych porcjach pobudza organizm do działania i spalania tkanki tłuszczowej.

Dla kogo kawa zielona?

Wyjątkowe działanie zielonej kawy może być jednak niebezpieczne dla pewnych grup osób. Zbyt wysoka ilość kofeiny jest niewskazana dla kobiet w ciąży, dzieci i młodzieży przed 16 rokiem życia, a także dla chorych na serce i nadciśnienie.
Pozostałe osoby mogą bez przeszkód cieszyć się pobudzającą mocą „małej zielonej” oraz wszelkimi prozdrowotnymi właściwościami kwasu chlorogenowego.

Spodobał Ci się nasz artykuł? Polub nasz fanpage!
Polecane artykuły
Naturalne probiotyki -jedzenie może być lekiem
Korzyści ze spożywania probiotyków
Fakty i mity o detoksie
Mit czy fakt- cała prawda o detoksie
Dieta w chorobie Hashimoto
Co można jeść, a czego należy unikać