Alergia na życie

Czy kilka lat temu słyszało się tyle o alergiach u dzieci?

Oczywiście zdarzały się sporadyczne przypadki, które wymagały leczenia. Dziś co drugie bądź co trzecie dziecko cierpi z powodu alergii.

To bardzo dokuczliwe schorzenie i może dotyczyć wielu aspektów.

Alergie dzielimy na: wziewne, pokarmowe, kontaktowe i polekowe.

W przypadku małych dzieci, kiedy cierpią na alergię pokarmową, należy ustalić jakie składniki przyczyniają się do cierpienia maleństwa. Objawiać się mogą wysypkami skórnymi, bądź dolegliwościami żołądkowymi, do których najczęściej należą kolki. W ułatwieniu funkcjonowania z takim dzieckiem może pomóc dietetyk z Rypina. Ułożenie dopasowanej diety, w zależności od potrzeby, np. eliminującej gluten lub białko krowie, może uchronić przed alergiczną reakcją organizmu. W takich przypadkach pocieszający jest fakt, że dzieci mogą z niej wyrosnąć.

W późniejszym wieku mogą pojawić się inne alergie, chociażby wziewne. Tu pacjent może cierpieć także dość poważnie. Uciążliwy będzie przy tym kaszel, katar sienny, łzawienie oczu z towarzyszącym zapaleniem spojówek oraz ataki duszności. Wszystkie te dolegliwości wymagają kontaktu z lekarzem, aby w jak największym stopniu zmniejszyć ich natężenie. Osoby takie wymagają przyjmowania leków prozapalnych.  Niekiedy alergia dopada osoby dorosłe. U takich osób alergia może być tak samo nasilona jak i u młodszych. W zależności od potrzeby można dopasować terapię wspomagającą, czy to farmaceutyki czy też szczepionki odczulające. W ciężkich przypadkach , kiedy dochodzą problemy z oddychaniem  czy też uciążliwy duszący kaszel, potrzebne są inhalacje, które pomogą w normalnym oddychaniu.

Nie należy bagatelizować objawów alergii, ponieważ nieleczone mogą doprowadzić do astmy, która może towarzyszyć do końca życia. Także w niektórych przypadkach ciężkie jest dokładne ustalenie alergenów, dlatego też testy należy przeprowadzać co jakiś czas, co pomoże w zapobieganiu ataków.

Pomoc w starciu z alergią oferują również nasi dietetycy. Odwiedź naszą placówkę blisko Ciebie.

Nie dajcie się alergii, twardo z nią walczcie!