Nasza dieta - Twoje korzyści!

Przykładowy dzień diety z naszymi posiłkami !

Boisz się, że dieta Cie przerośnie? Będziesz jadł tylko sałatę? Posiłki będą skomplikowane i czasochłonne?  Sprawdź przykładowy dzień z naszej diety i przekonaj się, czy jest tak jak myślisz.
Jeśli dieta którą stosowałeś lub stosujesz nie smakuje Ci lub sprawia, że jesteś głodny to znaczy, że nie jest odpowiednia dla Ciebie. Nasi dietetycy dbają, żeby jadłospis uwzględniał Twoje preferencję, tryb życia oraz sezonowość. Komponując jadłospis masz możliwość wyboru dań które Ci najbardziej odpowiadają pod kątem smaku, czasu przyrządzenia czy dostępności składników. Jednocześnie masz pewność, że posiłki są odpowiednie dla Twojego stanu zdrowia. Można powiedzieć, że w ten sposób tworzysz Twoją prywatną książkę kucharską opartą o Twoje preferencje. 
Staramy się, żeby to co jesz było jak najbardziej "normalne", dostępne i smaczne.
Tak wygląda nasz przykładowy dzienny jadłospis o kaloryczności  około 1500 kcal:

7: 30 pobudka

Szklanka woda z cytryną

8: 00 śniadanie 
Omlet z szynką, szczypiorkiem i otrębami, jabłko. 

Składniki:
Szczypiorek - 1 łyżeczka 
Masło klarowane - 1 łyżeczka 
Jaja kurze całe - 2 sztuki 
Białko jaja kurzego - 1 sztuka 
Otręby owsiane - 1 łyżeczka 
Szynka z piersi kurczaka - 3 plastry 
Jabłko - 1 sztuka


Opis:
Jajka bardzo dokładnie rozbić widelcem. Szynkę pokroić w kostkę. Posiekać szczypiorek.
Wymieszać z masą z jajek. Na rozgrzane na patelni masło, wlać masę, smażąc na małym ogniu.

11:00 drugie śniadanie 
Koktajl na mleku roślinnym z owocami i płatkami owsianymi

Składniki:
Płatki owsiane - 2 łyżki 
Banan - 0,5 śr. sztuki 
Borówka amerykańska - 1 garść 
Mleko migdałowe - 1 szklanka 
Słonecznik nasiona - 1 łyżeczka

Opis:
Banana obrać, pokroić na części. Owoce, płatki i nasiona słonecznika wrzucić do Bendera. Zalać mlekiem migdałowym i zblendować.

14:00 obiad
Krem z pieczonej dyni z kuskusem

Składniki:
Oliwa z oliwek - 1 łyżka 
Kasza kuskus - 3 łyżki 
Marchew - 1 śr. sztuka 
Seler korzeniowy - 0,25 sztuki
Dynia - 1 porcja 200 g
Pietruszka, korzeń - 1 mała szt
Gałka muszkatołowa - szczypta
Czosnek - 0,5 ząbka
Imbir - 3 plastry

Opis:
Z obranej marchwi, selera i pietruszki ugotować wywar. Dynię pokroić w mniejsze kawałki, ułożyć na blaszce z oliwą i piec w piekarniku w temp. 150 st.  Gdy będzie miękka dodać do wywaru. Doprawić gałką muszkatołową, dodać czosnek i imbir. wszystko razem zblendować. Kuskus zalać wodą, dodać do zupy. 

17:00  przekąska
Kanapki z pastą z awokado, grillowanym indykiem i warzywami

Składniki:
Rukola  - 10 liści
Awokado - 0,25 sztuki 
Pomidorki koktajlowe - 6 sztuk 
Chleb żytni - 2 kromki 
Mięso z piersi indyka, bez skóry - 0,5 porcji 50g 
Papryka żółta - 4 plastry
Bazylia
Oregano
Oliwa - 1 łyżeczka

Opis:
Indyka doprawić pieprzem oraz  ziołami polać oliwą, zgrillować. Pieczywo posmarować dojrzałym
awokado, ułożyć liście rukoli,  mięso, warzywa. 

20:00 Kolacja
Cukinia zapiekana z warzywami, pieczywo żytnie

Składniki:
Chleb żytni - 1 kromka 
Zioła prowansalskie - 1 szczypta
Pieczarka uprawna, świeża - 2 sztuki
Papryka czerwona - 0,25 sztuki 
Cukinia - 0,5 sztuki 150g
Ser, Edamski tłusty - 1 plaster 
Pomidor - 0,5 sztuki 
Cebula - 0,5 sztuki
Masło klarowane - 1 łyżeczka 

Opis:
Połowę cukinii wydrążyć łyżką. Pieczarki, cebulę oraz  paprykę pokroić. Podsmażyć na odrobinie masła. Doprawić do smaku ziołami, dodać pokrojony w kostkę pomidor. Farsz przełożyć do cukinii oraz przykryć serem. Zapiekać 20 min. w temp. 180 st.\

Jak widać jadłospis dzienny jest urozmaicony i zawiera popularne i dostępne składniki. Przygotowaliśmy go jesienią dlatego znajduje się w nim m.in. dynia. Zaproponowaną porcję można zrobić podwójnie i zjeść wspólnie z rodziną. W przypadku zupy nie ma problemu żeby wykonać jej więcej i zjeść również na drugi dzień. Posiłki są wymienne co znaczy że obiad z jednego dnia możemy zjeść w innym dniu. 

Na końcu jedna ważna uwaga: nie stosuj diet schematycznych i na zasadzie: jeśli coś komuś pomogło to mi tez pomoże. Nie musi tak być bo jesteś zupełnie inną osobą i możesz mieć zupełnie inne preferencje i plan dnia. Przedstawiona dieta 1500 kcal jest tylko przykładem tego jak wygląda jadłospis, że nie składa się tylko z sałaty ale z normalnych posiłków, które jest w stanie zaakceptować również Twoja rodzina.  Naszym zadaniem jako dietetyków jest poznanie Ciebie i Twoich preferencji, zaproponowanie odpowiedniej diety. 

Nasze diety możesz zamówić wygodnie przez internet, jako wideokonsultacje lub umówić się w jednym z naszych gabinetów

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami

polecamy

Waszym zdaniem najciekawsze informacje